Monday, October 15, 2012

La Bottega di Finestra


Minulý týden jsem začala chodit do práce. Teda, budu upřímná, je to „jen“ brigáda, ale nemůžu si ji vynachválit. Nemám zatím moc zkušeností, takže to, že je můžu sbírat v takovém prostředí a kolektivu, jako je v La Bottega di Finestra, je pro mě čest. Od první chvíle se tam cítím příjemně a pohodlně, všichni jsou ochotní a profesionální, no a v neposlední řadě se celé hodiny pohybuju mezi největšími lahůdkami italské kuchyně :). To je sen každého milovníka dobrého jídla, jako jsem já.


La Bottega di Finestra je obchod/bistro v centru Prahy v Platnéřské ulici, hned vedle restaurace La Finestra in cucina. Tyto dva podniky, stejně jako restauraci Aromi a obchod La Bottega di Aromi na Vinohradech, společně s poměrně nově otevřenou restaurací Il Mercato v Brně, vlastní výborný italský šéfkuchař Riccardo Lucque.

Začátkem září jsem si dala do googlu „nejlepší restaurace v Praze“ a v žebříčku na ihned.cz byly jak Aromi, tak La Finestra in cucina v první desítce. Chtěla jsem si najít nějakou brigádu a tak jsem postupně klikala na oficiální stránky všech restaurací v žebříku a tyto dvě mě zaujaly nejvíc. Navíc měli na stránkách, že mají volná místa na různé pozice ve všech svých podnicích. Tak jsem poslala svůj životopis a motivační dopis a po pár dnech se mi ozvali právě z La Bottegy. Hned po návratu z Osla jsem šla na rychlý pohovor a o pár dní později  mě čekal zkušební den. Od začátku se mi tam moc líbí. Ten obchod je úžasný. Vejdete dovnitř a v přední části se na vás usmívají studené mísy plné těch nejlepších salátů z lilků, cuket, artyčoků, oliv, sušených rajčat, nejluxusnějších sýrů, mořských plodů, prosciutta apod. O pár kroků dál je další vitrína, tentokrát plná barevných dortů a jiných dezertů všech velikostí a příchutí, od čerstvých křupavých croissantů, piškotových biscotti, trubiček cannolini, ovocného mřížkovaného koláče crostata, makronek, přes tiramisu a panna cottu ve skle, až po cheesecaky z ricotty a čokoládové dorty. Též čerstvé pečivo, které každé ráno připravuje pekař Mimmo z italské Altamury je výborné – měkké a zároveň křupavé, podle tradiční italské receptury. Káva do La Bottegy dodávají oěpt z Itálie a nese jméno Giamaica café a je asi nejlepší, jakou jsem kdy ochutnala. Místo klasického cukru k ní dostanete kávovou pěnu (cukr smíchaný s kávou) a i když nejsem odborník na kávu, troufám si říct, že v La Bottega di Finestra mají jednu z nejlepších v Praze.






 V přední části obchodu/bistra najdete také police s čerstvými domácími těstovinami, s nejlepšími olivovými oleji, výborným pestem, mléčnými výrobky, sušenkami, také zde najdete čerstvé ovoce i zeleninu a jak postupujete dále po obchodu, dostanete se do prostřední části, kde je oddělní ryb a masa. Zatím jsem neměla čest nějaké ochutnat, ale La Bottega má výhodu ve speciálním boxu na zrání masa a specialita podniku je hovězí stařené maso z italského regionu Marche. V nabídce ryb najdete krevety, langustiny, ústřice, hřebenatky, sépie atd.

V poslední časti obchodu najdete vína, především italská a francouzská a hlavně také speciální vitríny s nejrůznějšími sýry. Jestli máte rádi sýry, tak tady najdete snad všechny. Kraví, kozí i ovčí, aromatické, měkké, tvrdé .. dodává je Vittorio Beltrami, což je tuším záruka kvality. Navíc vám je bude prodávat odborník, který vám prozradí, na co se který druh hodí a před koupí vám dá ochutnat. To samé platí i pro salámy a šunky…



Podávají se i snídaňová a polední a denní menu, ale za těch pár dní, co jsem měla možnost tam být, jsem si všimla, že se mnohem víc prodává jídlo ze studeného bufetu.. Ale všechny jídla jsou výborné - jednoduchá, nepřekombinovaná a z nejčerstvějších surovin. 

Co mě taky těší je hudba, co ve Finestře hrají. Není moc hlasitá a většinou hrají příjemný pop-jazz ve stylu Sade a Norah Jones. Manažeři podniku, Jana a Diego se téměř nepřetržitě pohybují po place, pomáhají personálu, ale hlavně si povídají se zákazníky a jsou ochotní splnit jakékoliv jejich přání.

Tak to jen tak na úvod, doufám, že jsem vás dostatečně navnadila na návštěvu :). 

(zdroj fotek: oficiální stránky, google, moje vlastní)

No comments:

Post a Comment