Wednesday, January 1, 2014

About me & the blog


Psát blog je jako sdělovat příběh. A tady je ten můj v deseti větách. 

Narodila jsem se před dvaceti pěti lety v Prostějově a mám ty nejúžasnější rodiče a geniálního (doopravdicky!) bratra Davida. Od malička jsem chodila do spousty kroužků, vyzkoušela jsem hru na keyboard, dramaťák, výtvarku, dělala jsem lehkou atletiku, různé druhy tanců, nejdéle jsem vydržela u baletu a jako malá jsem toužila být modelkou nebo herečkou (což asi není nic neobvyklého :)). V dospívání jsem si prošla obdobím poruch příjmu potravy, které dnes vnímám jako velmi užitečnou zkušenost, která mi pomohla uvědomit si, že se nemusím nechat ovládat emocemi a svými myšlenkami a "pracovat" s nimi a ne proti nim a co víc, paradoxně mě postupně naučila milovat jídlo. 

V dospívání jsem si taky pravidelně začala psát deník a tuším, že tam někde se nachází prapůvod mé záliby ve sdílení "svého světa". V necelých osmnácti jsem na rok odjela do Ameriky a v mnoha směrech ta zkušenost formovala moji další cestu - naučila jsem se anglicky, mluvit s lidmi a být samostatnější, poznala jsem novou kulturu, zvládla americkou maturitu, tancovala víc, než kdy dřív a v neposlední době jsem v Americe začala psát svůj první "pořádný" blog, kde jsem sdílela svůj každodenní život, své zážitky a poznatky. Studovala jsem podnikání obchodu a služeb na střední škole a mám bakaláře z hotelového managementu - studovala jsem tedy na to, abych jednou mohla být manažerkou nějakého hotelu nebo restaurace a moje vize, můj sen od toho není zas tak daleko :) 

V necelých jednadvaceti jsem potkala Radana, vzniklo mezi námi ohromné pouto a láska, dva roky jsme pendlovali mezi Prahou a Oslem a příští rok se budeme brát. Před dvěma lety jsem se přestěhovala do Osla a před třemi lety jsem začala psát blog Sweet Melange (který právě čtete :)), který se postupně stal neoddělitelnou součástí mých dní, mých myšlenek a toho, co dělám. Věřím, že jsem plně zodpovědná za to, co se (mi) děje a vím, že přestože se svět netočí kolem mě, můžu si ho otáčet já kolem sebe. :) To je "můj příběh" v deseti větách. Všechno ostatní postupně odhaluju s každým dalším postem, tak jak to je a tak, jak to přichází... 

Začala jsem psát Sweet Melange blog jako foodblog, v době, když jsem v sobě objevila lásku k jídlu a k pečení. Poměrně záhy mi ale došlo, že mi to "nestačí", respektive, že je pečení jen jedna z mých oblíbených forem, a že mám potřebu sdílet víc. A když jsem s tím začala - sdílet svoje myšlenky, naše cesty i každodenní život, sem tam jsem byla zmatená z toho, co tím vlastně chci říct. Mívala jsem období (a stále je občas mám), kdy jsem přemýšlela, jestli jsem "dostatečně zajímavá" na to, abych vůbec něco sdílela a ještě chtěla, aby to někdo četl. Nejsou to sebe lítostivé stavy, jsou to "normální" myšlenky, které mi pomáhají uvědomit si, že když budu žít v souladu s tím, co cítím, že je správně a budu upřímná k sobě i k vám, tak můj příběh zajímavý je a mám co říct... Psát blog a sdílet svoje dny, myšlenky, pocity i poznatky na sociálních médiích je jedna z forem života (životního stylu), pro kterou jsem se rozhodla a která mě naplňuje. Žiju a prožívám a součást toho je, že to zaznamenávám. Tvořím tak svůj osobní (veřejný) deník a tak trochu ho "archivuju", i když se k němu nutně nevracím. 

Velkou část toho celého tvoříš ty. Zní to jako klišé, ale jedna z věcí, která mě na celém "blogování" baví nejvíc je povídání si s tebou a s každým z vás. Společně tvoříme, i když zatím jen takto virtuálně, něco pozitivního a příjemného a snad i smysluplného a jsem upřímně vděčná a děkuju za to každý den. 

Takže VÍTEJ! Doufám, že ti tu bude dobře! :)


Tereza

P.S.: Tento text o mně jsem psala už v článku TADY. A kdyby tě cokoliv zajímalo, neváhej a napiš mi :). 


- blog, který jsem psala jako exchange studentka v Americe najdete tady

5 comments:

  1. Terezko, tvůj blog je opravdu nejkrásnější jen a jen tebou. :-) Jsi neuvěřitelně inspirativní svým optimismem. Přeju spoustu let chuti do blogování. :-)
    Btw: díky za link na tvůj instagram

    ReplyDelete
    Replies
    1. Magdi, děkuju! :)
      P.S.: tak už tě tam taky sleduju :) .. jo a děkuju za tu prvotní radu, jak tyto kolonky udělat :)

      Delete
  2. Terezko, objevila jsem tvůj blog náhodou a ráda jej čtu. Líbí se mi tvůj přístup k životu a tvé nápady. Dodatečně ti přeji k narozeninám mnoho štěstí a pohody.
    P.S.Nominace je oprávněná, patří ti.!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahoj Hani, děkuju za krásný komentář a za ještě hezčí kompliment :). Jsem moc ráda, že se ti blog líbí a doufám, že se bude líbit dál. Měj se krásně :)

      Delete
  3. Váš blog čtu fakt ráda, je hodně inspirativní. A vy jste taky inspirativní. A z fotky navíc docela sympatická. Taková ta kámoška, kterou bych klidně vzala do bio sauny a vůbec bych se před ní nestyděla. Mám v poslední době takový pocit, že někdo takový mi v životě asi trochu chybí.

    ReplyDelete