Sunday, December 15, 2013

Vánoční perníkové cupcaky / Christmas gingerbread cupcakes

V posledních týdnech jsem pekla docela dost cupcaků a musím říct, že mě to začalo fakt bavit. Hlavně to zdobení. Ne že bych byla nějaký expert, ale líbí se mi fakt, že se na tom dá vyřádit a že vlastně jen stačí vybrat tu "správnou" zdobící špičku (říká se tomu tak, že jo?) a není to až tak těžké. Minule jsem experimentovala s dvěma různými druhy krémů a tentokrát jsem taky zvolila dvoubarevný, ale až napodruhé (dělala jsem tyto perníkové "stromečkové" cupcaky dvakrát v rozmezí několika dní) a použila jsem jen jeden krém. Napadlo mě prostě polovinu krému obarvit zeleným potravinovým barvivem a druhou nechat bílou, takže to mělo vypadat jako zasněžený vánoční strom. Ten malý detail, že to ten zdobící sáček nějak nepochopil a vymyslel to obráceně (že zelená byla venku a bílá jakoby "uvnitř) už můžeme opomenout :).

Tu první várku jsem pekla na vánoční večírek kamarádky Terezky a tu druhou jsem pekla narychlo před prací na vánoční večírek Amnesty International. Radan tvrdil, že se po nich hned zaprášilo a všem chutnali (ony ty cupcaky jsou totiž fakt dobré, ale pssst, samochvála smrdí :)).

Recept jsem si vymyslela tak za pochodu a poctivě zapisovala a i když určitě není dokonalý, moc dobré cupcaky se z něj upéct opravdu dají. 

Zkusíte je taky? A pošlete mi pak fotku a dojmy? :)


Recept / Recipe


na 18 cupcaků / makes 18 cupcakes

doba přípravy / preparation time: 20min
doba pečení / baking time: 20min

těsto / batter

75g másla / 75g butter
270ml kefíru (3,5%) / 270ml buttermilk (3,5%)
1 lžička skořice / 1 tsp cinnamon
1/2 lžičky mletého zázvoru / 1/2 tsp ground ginger  
1/3 lžičky kardamonu / 1/3 tsp cardamon
1/3 lžičky mletého hřebíčku / 1/3 tsp ground cloves
1 a 1/2 lžičky jedlé sody / 1 and 1/2 tsp baking soda
1 lžička prášku do pečiva / 1 tsp baking powder
150g cukru / 150g sugar
1 vejce / 1 egg
300g hladké mouky / 300g plain flour

krém / frosting

300g Philadelphia sýru / 300g Philadephia cheese
150g změklého másla / 150g butter in room temperature
200g moučkového cukru / 200g powdered sugar
1 lžička vanilkového extraktu / 1 tsp vanilla extract
1 vanilkový lusk, nemusí být / 1 vanilla pod, not necessary
zelené potravinové barvivo / green food coloring

postup / process

1. Troubu předehřejte na 175 C. Na mírném ohni rozpusťte máslo. Mezitím si v míse rozmíchejte kefír s cukrem a kořením. Přidejte vejce. Potom postupně prosátou mouku s práškem do pečiva a jedlou sodou. Nakonec vmíchejte máslo, dokud se všechny ingredience nespojí dohromady.

EN: Preheat your oven to 175 C. Melt the butter on medium temperature. Meanwhile, in a bowl, mix buttermilk with sugar and spices. Add an egg. Then gradually add sifted flour with baking powder and soda. Eventually pour butter and mix well until all ingredients are combined together.

2. Papírové košíčky naplňte asi do poloviny a dejte do trouby na cca 20 minut.

EN: Fill the muffin paper cups with the batter to the half and place them in oven for about 20 minutes.

3. Mezitím si můžete připravit krém. Rozmixujte dohladka máslo. Postupně přidávejte prosátý cukr a sýr (asi na 3krát) a přidejte vanilkový extrakt (připadně i lusk, ty semínka v tom krému vypadají hezky :)) a mixujte dokud se všechny ingredience nespojí dohromady. Dejte do lednice.

EN: Meanwhile, you can prepare the frosting. Mix the butter until smooth and fluffy. Then gradually add sifted sugar and cheese (approx. 3 times) and add vanilla extract (and pod, if you have, the seeds look good in the frosting :)) and mix until all ingredients are mixed together. Place it in the fridge.



4. Když cupcaky pořádně vychladnou, můžete je začít zdobit. Já jsem použila nějakou bezejmenou špičku, která vypadá asi jako tato. Jak na stromečky se můžete podívat na fotkách :). Můžete je pak ještě dozdobit cukrářskýma kuličkama apod., vypadá to potom jako vánoční ozdoby. :)

EN: When cupcakes cooled completely, you can start to decorate them. I used pipe which looks like this one. 



4 comments:

  1. vyzerajú výborne ! v sobotu idem na jednu akciu, ak stihnem, napečiem ! :) podobne som zdobila aj minulý rok, keď ma 22. decembra v noci chytila chuť napiecť niečo vianočné, robila som takéto stromčeky, ale tvoj krém aj recept vyzerajú sympatickejšie !

    ReplyDelete
    Replies
    1. jé a nemáš fotku? by mě to zajímalo :) .. jinak děkuju moc! :)

      Delete
  2. Kam na ty zdobící nápady chodíš? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak zrovna stromky už určitě dělalo spoustu dalších lidí předemnou a jsem si jistá, že je to na spoustě blogů, ale napadlo mě to prostě jen tak :). Fantazii se meze nekladou :)

      Delete