Friday, January 24, 2014

Cake Pops & Vanilla Cupcakes

Už několik hodin se odhodlávám napsat tento recept a nakonec mě "donutil" až jeden z těch slaďoučkých růžových cupcaků, který do sebe právě láduju.

Včera jsem se konečně odhodlala udělat své první cake pops - tedy "lízátka" vyrobené z dortu, obalené v čokoládě. Vlastně jsem to nikdy předtím ani nejedla, jen jsem vždycky obdivovala obrázky, kde tyto dortíky na tyčce vypadaly úplně dokonale a představovala si (jak jinak), že je to určitě hrozně těžké na přípravu. A (opět) jsem se spletla, zase tak složité to není. Nejtěžší (a hlavně nejdražší) na tom bylo akorát koupit ingredience a pomůcky.


Neobejdete se bez 
- "tyček", na kterých lízátka drží
- dobré čékolády, ve které se lízátka namáčí (Candy Melts od Wiltonu, kterou jsem použila já je fajn, ale určitě to funguje i s jinými čokoládami)
- hrnce a (nejlépe) skleněné mísy, ve které čokoládu rozpustíte
- stojánku, na kterých vám lízátka (čokoláda na nich) budou zasychat (vystačíte si ale pravděpodobně i s polystyrénem)
- různých (ne)třpytivých zdobítek, pokud nechcete čistě bílé/černé/červené lízátka a nebo nejste mistři v "klasickém" zdobení

Naopak se pravděpodobně obejdete bez
- dortového mixu, protože jednoduchý recept na klasický vanilkový dort vám právě napíšu a ještě vám ho část zbyde na cupcaky :)
- speciální "cake pop machine", protože jsou to zbytečně vyhozené peníze a kuličky zvládnete udělat i ručně
- speciálního vařiče na čokoládu, pokud tedy neplánujete rozpouštět čokoládu často

Tak se do toho pojďme pustit :)


Recept / Recipe


11-13 cake pops & 8 cupcakes

přesný čas vám neřeknu, ale vymezte si na to cca 3-4 hodiny, včetně přípravy, pečení, chlazení, zdobení / I cannot tell you the exact time you will need, but lets say you will need approx. 3-4 hours, including preparation, baking, cooling, decorating

vanilkové těsto / vanilla batter

150g prosáté hladké mouky / 150g sifted plain flour
150g cukru / 150g sugar
150g másla / 150g butter
3 vejce / 3 eggs
1,5 lžičky vanilkového extraktu / 1,5 tsp vanilla extract
2 lžičky prášku do pečiva / 2 tsp baking powder


cream cheese vanilla frosting

300g krémového sýra (philadelphia) / 300g cream cheese
40g másla / 40g butter
80g moučkového cukru / 80g icing sugar
půl vanilkového lusku / half vanilla pod
1 lžička vanilkového extraktu / 1 tsp vanilla extract

postup / process

1. Rozehřejte si troubu na 170 C. Dortovou formu vymažte máslem a na dno dejte papír na pečení.

EN: Preheat your oven to 170 C. Grease your spring form and put a baking paper on the bottom.

2. Na mírném ohni si rozpusťte máslo a odstavte, aby nebylo úplně horké. Do mísy prosejte mouku s práškem do pečiva, přidejte cukr, máslo a vanilku. Pak přidejte vejce a mixujte, dokud vám nevznikne hladké, trošku hutné těsto.

EN: Melt butter on low temperature and remove from heat so the butter will not be too hot. In a bowl, sift the flour with baking powder, add sugar, butter and extract. Add eggs and beat and mix until the batter is smooth and a little bit dense. 

3. Polovinu až tři čtvrtiny těsta přelijte do dortové formy (pokud nechcete cupcaky, ale jen lízátka, tak použíjte všechno těsto a naopak) a zbytkem naplňte cupcakové košíčky, mělo by to vyjít na cca 8 kusů.

EN: Pour half of the batter into the spring form and put the rest to the cupcake cups, it should be for 8 pieces.

4. Dejte do trouby. Cupcaky pečte asi 20min a dort 25-30min. Potom vytáhněte z trouby a nechte kompletně vychládnout.

EN: Put it in the oven. Bake the cupcakes for about 20 minutes and the cake for 25-30 minutes. Then remove from oven a let it cool completely. 

5. Mezitím si můžete připravit frosting. Změklé máslo rozmixujte s krémovým sýrem dohladka. Postupně přidávejte prosátý cukr a taky zrníčka z půlky vanilkového lusku a vanilkový extract. Mixujte, dokud frosting nebude hladký. Dejte do lednice.

EN: Meanwhile, you can prepare frosting. Mix the butter in a room temperature with cream cheese until smooth. Then gradually add sifted sugar and also half of the vanilla pod and vanilla extract. Mix until really smooth and creamy. Put it in a fridge.


                             
před
po

6. Když máte těsto úplně vychlazené, můžete ho začít drobit do misky. Potom k němu přidejte zhruba 2 lžíce frostingu, tak aby dort krásně držel při sobě, ale zároveň se nelepil. Rukou vytvořte co nejvíc rovnoměrné kuličky a když je budete mít všechny, dejte je asi na půl hodiny do mrazáku.

EN: When the cake is completely cool, you can start to crumble it to the bowl. Then add about 2 tablespoons of frosting, so the cake holds together but it is not too sticky. With your hands, make the balls and when you have all of them, place them to the freezer for about 30 minutes.

7. Zatímco se kuličky na lízátka chladí, můžete si ozdobit cupcaky a v posledních 10ti minutách si můžete nechat rozpustit čokoládu ve vodní lázni. Když je čokoláda rozpuštěná, přelijte ji do vyšší nádoby, kterou položte do horké vody, aby vám čokoláda hned neztuhla. Vytáhněte kuličky z mrazáku, vemte tyčku, lehce ji ponořte do čokolády a pak ji zapíchněte do kuličky. Potom ponořte celou kuličku do čokolády a hned zdobte, aby měly "zdobítka" na čem držet. Nechte ztuhnout. A můžete podávat :)

EN: While the cake balls are freezing in the freezer, you can decorate your cupcakes. Then, 10 minutes before removing the cake balls from the freezer, you can start to melt your chocolate in "water bath". When the chocolate is melted, pour it into tall jar or glass which you placed in hot water so the chocolate stays melted. Take the stick, put one edge to the chocolate and then "insert" it to the cake balls. Then dip the whole cake balls to the chocolate and decorate immediately so the decorating will stay on the cake pop. Let it cool. And you can serve :).

cake pops - fantazii se meze nekladou a cake pops si můžete ozdobit jak je libo. Já jsem zkusila například i verzi s cream cheese frostingem a nevypadá to úplně zle :)





cupcakes - i tady se dá experimentovat, já jsem se ale tentokrát držela při zemi :)





12 comments:

  1. oo tie vyzerajú viac ako dobre :)

    ReplyDelete
  2. vyzerajú výborne ! mňam mňam a tie cake pops ozdobené ako kvetinky nemajú chybu. a chválim aj fotky. všetko chválim :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Děkuju, Bashka. To byl experiment, měla jsem víc toho frostingu a nevěděla jsem co s tím, tak jsem si řekla "hmm, tak zkusím kytičky" :D ..a celkem to vyšlo. A za fotky děkuju, snažím se nima něco dělat (jako snažím se o lepší fotky :)). Tak děkuju, ještě jednou, za pochvalu :))

      Delete
  3. Omg, Terez, Ty si úžasná :)!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jů, Zari na mém blogu :). Děkuju, děkuju, za kompliment :)

      Delete
  4. :) Tak já jsem se obešla skoro bez všech věcí, bez kterých se podle tebe obejít nelze. Ale strašně jsem se u toho navztekala :D
    Jinak oboje "cakes" jsou moc pěkné :) (Jak to děláš, že to pořád můžeš jíst?)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fakt? Tak to jsi dobrá :) Bez kterých těch věcí si se obešla? :)
      Děkuju. A jak to dělám .. noo, normálně :). Zatím jsem za 3 dny snědla dva a půl cupcaku a 2 a půl lízátka :)) .. Ještě se tu na mě směje 6 lízátek a 4 cupcaky jsem radši dala Radanovi do práce :). A asi jím fakt hodně sladkého, ale pravděpodobně mám štěstí na dobrý metabolismus :). Doufám, že mi ještě chvíli vydrží! :)

      Delete
  5. Ahoj,

    Vypadají krásně. Několikrát jsem už zkoušela z Red Velvetu a jsou výborná.
    Chtěla jsem se zeptat. Píšeš, že používáš Candy Melts od Wiltonu. Jsi s nimi spokojená? Já je zatím použila dvakrát a vždy byla ta poleva strašně hustá. Ze stránek JoyOfBaking jsem zjistila, že když je ta poleva moc hustá, stačí přidat trochu oleje, což jsem i přes mírný odpor zkusila, ale bylo to lepší jen o kousek. Jak to děláš ty?

    Děkuji za odpověď.
    Veronika

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahoj, děkuju za komentář :)

      K tvojí otázce :) - zatím jsem dělala cake pops jen párkrát, poprvé s těmito candy melts (tyto v tomto článku) a ty další jsem zkoušela z obyčejnou čokoládou, ale pak jsem "musela" stejně přejít na candy melts. Ta čokoláda je sice hustší, ale ty obyčejné na tom cake popu vůbec nedrží a stíkají ještě půl hodiny, takže mě se ty candy melts osvědčily i přesto, že jsou hustší. Když necháš ten hrneček, ve kterém jsou v horké vodě, tak zůstanou pořád docela tekuté :).

      Doufám, že jsem ti alespoň trošku pomohla,
      měj se krásně,
      Terez

      Delete
  6. Our Signature Cakes look great on any dessert table. Each one has a different layering of ice cream and cake, so there’s one for every kind of cake lover. You can pick from such delights as: mail order cakes oprah

    ReplyDelete