Tuesday, January 28, 2014

Fudge brownies w/ chocolate biscuits

Brownies. Americký dezert, který milují snad všichni milovníci čokolády. Jsou dva hlavní typy brownies - "cake style" a "fudge style". "Cake style" je víc podobný klasickému čokoládovému dortu, má v sobě víc mouky a je trošku "lehčí" zatímco "fudge style" brownie je hutnější, čokoládovější, šťavnatější, má vyraznější chuť. Oba typy brownies jsou "správně", já osobně ale preferuju fudge brownies. Přiznám se ale, že jsem dlouho hledala recept, který by mi vyhovoval. Pokoušela jsem se upéct fudge brownies asi 4x, pokaždé trochu jiný recept a zdá se, že jsem konečně narazila na takový, který se osvědčil.

Na blogu mám jeden recept na "cake-style" brownies, ten najdete tady.

Jaký typ máte radši vy? :)



Tento recept najdete na BBC good food tady / EN: The recipe is from BBC food and you can find it here.

Facebook
Instagram
Pinterest

Recept

Na jeden pekáček 26x15 nebo čtvercový 20x20
cca 16ks

doba přípravy: 30-40min
doba pečení: 20-25min

165g másla
200g hořké čokolády (70%)
3 celé vejce
2 žloutky
1 lžička vanilkového extraktu
160g cukru
2 lžíce hladké mouky
1 lžíce kvalitního kakaa
špetka soli
140g čokoládových sušenek (v původním receptu jsou Oreo, já jsem použila čokoládové Bixit, ale můžete použít vaše oblíbené :))

postup

1. Předehřejte troubu na 180 C. Nachystejte si všechny ingredience. Odvažte máslo a vhoďte do rendlíku, čokoládu si nalamte na malé kousky, odvažte si cukr, rozklepněte vajíčka. Formu, ve které budete brownies péct vymažte máslem a vyložte papírem na pečení.

2. Rozpusťte máslo a v momentě, kdy začne vřít, stáhněte z plotny, vsypte do něj čokoládu, promíchejte a nechte stát.

3. Vyšlehejte dohromady všechny vajíčka (celé + žloutky) s vanilkovým extraktem. V momentě, kdy začnou vajíčka vypadat nadýchaně, přidejte nadvakrát cukr. Sypte ho ale jen na okraj mísy, aby vám sníh nespadl. Když bude všechno krásně spojené a nadýchané, přilijte do sněhové směsi rozpuštěnou čokoládu s máslem, ale opět jen po straně. Vemte vařečku a opatrně začněte čokoládu vmíchávat do (skoro) sněhu. Přidejte prosátou mouku, kakao a špětku soli a znovu opatrně promíchejte. Nakonec jemně vmíchejte ještě nalámané sušenky.

4. Přelijte do formy, posypte zbytkem sušenek a dejte do trouby na 20-25min, ale sledujte, aby se vám brownies nepřepekly, na dotek by měly být po vyndání stále měkké.

5. Nechte kompletně vychladnout a potom nakrájejte do požadovaných čtverečků/tvarů.

6. Úžasné jsou jen tak, nebo se sklenicí mléka nebo kávy/kakaa. Dobrou chuť.




6 comments:

  1. Brownies jsem pekla jednou a nic nedopadlo tak katastrofálně - ve finále to stejně ani nikomu nechutnalo - moc sladké a lepivé :)

    ReplyDelete
  2. Ale pěkný styling fotky :)

    ReplyDelete
  3. to fakt zbožňujuuu ♥ :))

    ReplyDelete
  4. O tomhle rozlišení jsem nikdy neslyšela, ale podle popisu bych preferovala fudge :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Leni, tak si to zkus vyhledat, těch typů je ještě mnohem víc, tyhle dva jsou základní :). A fudge je prostě fakt lepší :) (teda, jasně, subjetivní preference, ale i mi přijde mnohem populárnější)

      Delete
  5. Zkoušela jsem je péct z poloviční dávky, jen mouky jsou omylem dala stejné množství, jako píšeš - tak mi vznikl asi cake brownie :)) nicméně ale moc dobrý recept..

    ReplyDelete