Wednesday, December 10, 2014

Co pod stromeček? Tipy od Terezky ze Sweet Melange :)

Štědrý den se blíží mílovými kroky a (nejen) blogy od těch beauty až po lifestylové jsou zahlceny tipy a inspirací, čím své blízké letos potěšit a čím je obdarovat. Upřímně, pouštět se do tohoto typu článků asi není úplně nejoriginálnější, ale vzala jsem tuto "příležitost" jako skvělou záminku, jak pro jednou napsat na blog něco, co úplně nesouvisí jen s jídlem a hlavně s recepty.

Letos jsem s dárky extrémně pomalá a přiznám se, že ještě žádný doma "fyzicky" nemám. O to víc nad nimi ale přemýšlím. Naštěstí mě teď čeká několik volných dnů a tak to snad všechno stihnu a doženu...

... je těžké doporučovat "běžné" a nebo "známé" věci tak, aby to pro vás byla úplná novinka, o které jste nikdy neslyšeli. Tyto tipy jsem tak jednoduše čerpala z toho, co jsem už někdy jako dárek dostala, čím jsem někoho obdarovala já a nebo prostě produkty a věci, které mám ráda a myslím, že by se mohly hodit jako dárek. Pro koho, to už nechám na vás. :)




KNIHY


Přiznám se, že nečtu často. Nemám na nočním stolku (vlastně ani nemám noční stolek..) neustále nějakou knihu, kterou bych si před spaním nebo ve volných chvílích četla. Ale neskromně si myslím, že když už se do nějaké knihy pustím, většinou to stojí za to, fakt! :)



SOFIIN SVĚT - Jostein Gaarder

O Sofiině světě jsem tu psala už několikrát, ale jsem přesvědčená o tom, že to je kniha, kterou by "měl" mít doma fakt každý a že každý, kdo se do ní jednou pustí, už na ni nedá dopustit. Kupte ji ... komukoliv, třeba i sobě, fakt to stojí za to!

HRAD V PYRENEJÍCH - Jostein Gaarder

Další skvělý tip od norského autora. Kniha, která je převážně psaná formou dopisů mezi dvěma dávnými láskami. Vzpomínají na ("nadpřirozenou") událost, kterou spolu kdysi prožili, na kterou mají rozdílné názory (ona je spíš "věřící a spirituální", on je "vědec a logik"). Knížka není dlouhá, ale je poutavá, zjistíte z ní spoustu věcí a potěší jak mužské, tak ženské "obdarovatele".



THE POWER OF HABIT - Charles Duhigg

Tuto knihu mi dal můj brácha po tom, co ji sám přečetl. Pak jsem ji četla já a pak si ji vzal i Radan. Kniha o tom, jak funguje "síla zvyku", jak si ty zvyky vytváříme a jak to udělat, aby vaše "habits" nebyly proti vám, ale s vámi. Je to dost čtivá kniha, nejsem si jistá, jestli vyšla v češtině, ale v angličtině ji v ČR i SK určitě seženete a jsem si jistá, že by udělala radost hlavně vašim kamarádům, bratrům, přítelům, kteří rádi tráví čas na počítači, čtením a koukáním na různá "smart" videa a třeba hrají spoustu her.



THINKING FAST AND SLOW - Daniel Kahneman

Přiznám se, že Thinking fast and slow jsem ještě nečetla, ale je to (opět) jedna z oblíbených knih Radana i mého bráchy a je o tom, jak funguje lidský mozek. Hodně zjednodušeně řečeno. Takže, pokud máte v rodině někoho, koho zajímají víc vědecké poznatky, než třeba beletrie, je tahle kniha určitě ta pravá pro ně.



POWER OF NOW (Moc přítomného okamžiku) - Eckhart Tolle

A tahle kniha je tak trochu mou "oblíbenou". Je to kniha, která svým způsobem dotváří mou "životní filosofii". Není to návod. Není to ani kniha na pravidelné čtení ("tak a teď si jdu přečíst jednu dvě kapitoly.") Já si ji čas od času vezmu, otevřu náhodou stránku a přečtu si pár řádků. Víc, než ta kniha je mi blízká spíš ta filosofie "za tím", o konceptu přítomnosti a o konceptu ega a přistupování k situacím. Pokud máte v blízkém okolí někoho, komu není cizí spiritualita (pozor, nezaměňujte s ezoterikou a "šarlatánstvím"), tato kniha je určitě potěší.

KUCHAŘSKÉ KNIHY

Jsme na blogu, který je přece jen převážně o jídle, tak by se asi hodilo zmínit i nějakou kuchařkou knihu. Přiznám se ale, že moc osobních tipů nemám. Koko i Kitchette teď vydaly své knihy a i když jsem zatím ani jednu nedržela v ruce, jsem si jistá, že jsou obě kvalitní a precizně zpracované a každého správného "kulinářského nadšence" určitě potěší... Já, když jsem naposledy byla v knihkupectví, tak mě zaujala kniha od Hany Rowlings. Je tam spoustu tipů a tutoriálů na zdobení různých sladkostí a kdysi jsem to zmínila před Leničkou, že by se mi to i líbilo .. tak žeby? :)

-----


DENÍK

Asi od svých 12ti si píšu deník. Mám jich doma pospaných asi deset, několik z nich jsem si pořídila sama a několik z nich jsem dostala a řeknu vám, že mě každý z nich vždycky neuvěřitelně potěšil. Tento poslední, co je i na fotce mi dala Lenička a je jedním z mých nejoblíbenějších, přestože už ho neaktualizuju tak často. Upřímně, najít ten "správný" deník není jen tak, ale projděte si papírnictví, knihkupectví i obchody s designovými kousky, všude by mohly mít ten "pravý" pro vaši nejlepší kamarádku, sestru, sestřenici nebo klidně maminku. A nebo, pokud jste kreativní a máte čas, můžete se pustit i do vlastnoruční výroby. To by bylo teprvě něco. Jako doplněk k tomu přidejte krásné a kvalitní pero nebo propisku a máte dokonalý dárek. :)

-----



DÁRKY DO KRABICE NEBO TAŠKY

Loni od nejlepší kamarádky, letos od Terezky a Lucky jsem dárky dostala v dárkové krabici. Je to docela efektivní věc, protože do krabice se vejde spoustu menších dárků a vám pak navíc zbyde krásná krabice, do které si můžete uložit různé věci. Já jsem zase minulý rok kamarádce dala dárky do plátěné tašky, kterou teď nosí na nákupy a někdy jen tak ven.

Lenička mi kdysi koupila krabice odsud. Tedy, vlastně moc nevím jak, ale tuším, že to bylo ze serverů jako fashiondays apod.

a co do nich? tak třeba ...



SPRCHOVÉ GELY

já vím, já vím, je to takové otřepané, ale myslím, že potěší skoro každého. Já miluju gely od Dermacol, opravdu dlouho jsem nenarazila na žádné jiné, které by mi tak voněly. Melounový nebo grep a limetka jsou úžasné v létě, rebarbora s jahodou nebo višeň mi zase nejvíc vyhovuje v zimě. Můžete ale zajít do dražších a exkluzivnějších vod a pořídit třeba sprchový gel od Versace nebo Escady. Řiďte se vaším intuací a tím, co by se mamince, kamarádce, sestře ale i bráchovi nebo tátínkovi mohlo líbit a mohlo by jim vonět :)



VŮNĚ

Já se loni zamilovala do "La petite robe noire" od Guerlainu a ještě stále mě neomrzela. Mou největší stálicí je ale "Still" od J.Lo, už velkou spoustu let.

SVÍČKY

Všichni, hlavně ženy, máme rádi a rády dostáváme svíčky. Pokud chcete udělat ozvlášť radost, kupte takovou, která dokonale zapadne do stylu a vkusu vašich obdarovaných. Je z čeho vybírat.

super důvod, proč si dělat selfie :D

OBLEČENÍ & DOPLŇKY

S oblečením je to složité, protože většina z nás si ráda kupuje oblečení sama. Ale třeba tento svetr (je z H&M men) se mi k Radanovi hodil hned. Občas to tak prostě vyjde. A určitě to znáte taky, že někdy to prostě zapadne a "víte". A je jedno, jestli jde právě o svetr, nebo o teplé domácí bačkory a měkká a extra cozy pyžama (toho je teď plný Lindex, H&M i skandinávský BikBok). Výhoda je, pokud tím obdarujete někoho opravdu blízkého, tak to pak můžete nosit taky. A to se vyplatí! :)

ČERSTVÁ KÁVA A SYPANÝ ČAJ

A teď nemyslím ty ze supermarketu. Zajděte si do kvalitní kavárny, kde mají informovaný personál a proberte s nima různé druhy kávy. Nejlepší je, dát tuto kávu kamarádovi/komukoliv nenamletou s poukázkou do té kavárny, kde může, třeba i s vámi, nějakou dobu posedět, užít si příjemné odpoledne a pak odejít s čerstvě pomletou kávou a pohodovým zážitkem k tomu

CUKRÁŘSKÁ SADA vybíraná s láskou

Pokud kolem sebe máte milovníka pečení, tak ho určitě potěší krabice plná zdobítek, cukrátek, formiček, barviček a čehokoliv, co ví, že užije a nebo si to už dlouho chtěl pořídit, ale pořád ne a ne se k tomu dostat. Fantazii se meze nekladou a například já bych z něčeho takového byla unešená! :)

NĚCO OSOBNÍHO

No a pak můžete dát do krabice nebo plátěné tašky cokoliv, co víte, že má váš blízký rád, něco, co mu připomene přímo vás, něco, co je "vaše".

-----

fotky z toho dne :) (11.12.2012)

DEN PLNÝ ZÁŽITKŮ 

A pak můžete s vaší kamarádkou, s přítelem nebo i s rodiči prostě strávit krásný vánoční den, kdy budete dělat jen a jen věci, které jsou vám příjemné. Takto jsem před dvěma lety před Vánoci, když mě byl navštívit v Praze, "dala" Radanovi dárek v podobě brunche v Café Savoy, pozváním do kina na "Cloud Atlas" (a následně jsem mu dala i knihu), romantickou procházkou po vánoční Praze a večeří v Ambiente Brasileiro, kterou jsem musela rezervovat asi měsíc předem. Opět, fantazii se meze nekladou a věřím, že na takové dárky člověk vzpomíná skoro ještě raději... Letos takto strávím den se sestřenící. Celý den budeme péct, vařit, jíst a pít. Už teď se nemůžu dočkat.

-----

A to je pro dnešek všechno. Dejte mi vědět, do komentářů, na facebook nebo třeba na mailu, jestli vás něco inspirovalo a nebo jak jste na tom letos s dárkama vy? Těším se, moc!

P.S.: Možná se tu objeví ještě druhý článek na podobné téma, trošku jinak provedený, ale nebudu psát víc, ani neslibuju, protože nevím, jestli mi to vyjde. Každopádně, pár vánočních receptů ještě bude určitě!!

Mějte se krásně,

Tereza

2 comments:

  1. Máš opravdu pěkné nápady a moc mě potěšil i tvůj vkus na knížky. Hrad se pokusím najít. :)
    .
    Já letos plánuju udělat pár jedlých dárků, ale jinak většinu už mám. Za nejlepší nápad považuju tričko pro kamarádku s jejím oblíbeným motivem (tričko se prodává jen za draho v americe, tak jsem jí ho nechala udělat :)). Docela spokojená jsem i s výberem LP pro přítele a knížkou pro tetu. :)
    .
    Magdaléna, house-putking.blog.cz

    ReplyDelete
    Replies
    1. Děkuju, Magdi, sranda je, že nakonec letos využívám jen některé z nich (kamarádkám jsem každé koupila ty zmíněné krabice a naplnila je věcma podle toho, jaký si myslím, že mají vkus a doplnila to nějakých domácím extraktem a ještě jedním jedlým dárkem a našim asi koupím právě tu kávu ... doufám, že si to teď čtou :D)

      Doufám, že se ti Hrad v Pyrenejích podaří najít, je to fakt dobré .. a ještě se dá v ČR sehnat Dívka s pomeranči, ta je taky čtivá a dobrá :) ..

      Měj se hezky, Terez

      Delete