Monday, December 21, 2015

Homemade Nutella

Jedenáct dní jsem nepsala článek a přijde mi to jako věčnost, fakt jako mnohem déle. V hlavě si držím (a možná i udržím :)) pár nápadů, ale za pár dní se budeme společně stěhovat na novou adresu a do nového designu blogu a já asi měla pocit, že teď prostě nemám psát. I když bude nový blog obsahovat všechny dosavadní články a blog jako takový se nemění... Už se moooooooc těším, až vám ho ukážu. Tuším, že to bude takový dáreček pod stromeček...

Dneska vám chci ale ukázat jeden recept a zároveň úžasný jedlý last-minute dárek pro nějakého milovníka sladkého ve vašem okolí, vyrobený s láskou a s velkou trpělivostí :). Jde o domácí nutellu. Která teda moc nechutná jako nutella, protože je v ní víc kakaa a lískových oříšků než cukru a palmového tuku (ten tam není žádný, samozřejmě!).


Dlouho jsem přemýšlela, co dám k Vánocům tatínkovi. Všechno, co chce nebo potřebuje si koupí sám, takže třeba kvalitní svetr jsem zavrhla hned, protože ten nejlepší si pro sebe stejně koupí on. Kosmetika to samé. A nejvíc ho stejně vždycky potěší čokoláda... A pak jsem si vzpomněla, že má rád nutellu, ale moc ji nekupujeme, protože ... no, prostě protože je to "zabiják" :). Ale když mu vyrobím domácí s extra porcí lásky, tak to už přece žádný zabiják není. Že jo?

A protože tatínek nemá facebook ani jiné sociální sítě a blog mu čte akorát Lenička (která to pro dnešek vynechá :)), tak vám sem recept můžu přidat ještě teď, před Vánoci, abyste to případně stihli taky ještě vyrobit. Inspirovala jsem se tady.


Recept

doba přípravy: cca 30min
budete potřebovat food processor

200g lískových oříšků
1 lžíce kokosového oleje, v pevném stavu
1 lžička vanilkového extraktu
1 hrnek rýžového mléka, můžete použít i kokosové, mandlové ...
100g neslazeného kakaa
100g moučkového cukru, můžete klidně použít méně/více

chocolate chips na ozdobu a doplnění dózy, nemusí být


postup

1. Do food processoru nasypte oříšky a mixujte asi 2-5min, dokud se z oříšků neudělá moučka. Pak přidejte kokosový olej a mixujte, pravidelně seškrabujte oříšky ze stěny, pak zase mixujte a mixujte. Celé to trvá asi 15-20min, dokud se z oříšků stane máslo.
2. V momentně, kdy máte hotové oříškové máslo začněte postupně přidávat extrakt, cukr, kakao, mléko a vždycky dobře rozmixujte. Výsledná konzistence by měla být lehce tekutá. V lednici pak pomazánka ztuhne.
3. Přesuňte do nádoby, ve které chcete nutellu někomu darovat, nebo ve které ji chcete skladovat. Můžete dozdobit čokoládovými kousky nebo oříšky.


pozn.:
- můj food processor je sice skvělý, ale málo výkonný, takže jsem musela každou minutu až dvě přestat mixovat a počkat dalších několik minut, abych ho mohla použít znovu. Hodně se přehříval, tak si na to dejte pozor u toho vašeho...
- buďte fakt důslední v tom, že nejdřív oříšky pořádně rozmixujte samotné (jen s kokosovým olejem), než k nim začnete přidávat další ingredience. Poprvé jsem byla netrpělivá a začala mléko přidávat dřív, než bylo z oříšků máslo a celé se to zdrclo a musela jsem to vyhodit.


A to je pro dnešek všechno. Je dost možné, že tohle je poslední "pořádný" článek na tomto blogu a příště už se uvidíme na tom novém. Budu vás informovat :). Mějte se nádherně!

7 comments:

  1. Juu, homemade nutella, co nechutná jako nutella, ale je v ní trilion oříšků a spousta kakaa! No ale tomu říkám výzva, protože to je přesně to, co mám rád =). Jen sehnat kvalitní kakao je dnes už taky dost problém =( (čerstvá zkušenost při pečení cukroví..)

    A těším se na nový design =)

    Krásné svátky, Terezko,

    xoxo z Prahy,
    Michael
    Vyhraj Nikon D5500

    ReplyDelete
  2. Ahoj Terezko,
    to zní úžasně, škoda že můj mixér už se přehřál tak, že už by to neutáhl a nový bude až po "Ježíškovi". Určitě si recept uložím, protože jedlé dárky jsou nej. Zvlášť pro naše milované, kteří když něco potřebují tak si to koupí sami a kdo potom ty dárky má vymýšlet, že ;) :)
    Děkuji za tip a přeji šťastnou cestu domů
    Lenka

    ReplyDelete
  3. Terezko, není nad to si co nejvíc udělat doma... aspoň víme co baštíme ... to si tatínek dá ...
    Jsem tak zvědavá na tvůj nový blog..
    Měj se krásně a šťastnou cestu domů!
    Jarka

    ReplyDelete
  4. To vypadá zatraceně skvěle! Mamka nedá bez Nutelly ani ránu a vždycky to musí být ta německá. Tak jsem zvědavá, co řekne na tuhle. :)
    Nikol (readeatandlive.blogspot.cz)

    ReplyDelete
  5. Zkoušela jsem o víkendu a bylo moc dobré, doporučuji!

    ReplyDelete
  6. Tyhle domácí Nutelly jsou fajn, jen si dejte pozor, kde to jíte. :) U nás to děcka trochu vykydnuly na koberce metrážové, co máme doma a nechalo to tam docela výrazné fleky. Takže teď sháníme saponát a čističku na to, abychom to pořádně vyčistili. Ale jinak je to samozřejmě fajn. My do toho teda ještě mixujeme švestky a děláme si ochucenou. :) Dobrá je i s meruňkami nebo jahodami. ;-)

    ReplyDelete
  7. Super recept. Taky mám Nutellu ráda. Moje babička dělá domácí Nutellu se švestkama. Přiznávám, že vůbec nevím, jak to dělá. Ale je to prostě s*kra dobrý. Jakože fakt se po tom můžu utlouct a když mi dá skleničku, nevydrží dlouho. Navíc ji můžete mít v klidu venku. :) No, já ji to samozřejmě nezůstávám dlužná. Líbí se jí kosmetika na kuperózní plet, takže ji vždycky za to něco takového koupím.

    ReplyDelete