Saturday, November 24, 2012

Tvarohový koláč s ovesnou drobenkou

Miluju tvaroh. A úplně nejvíc ve sladké podobě. Čas od času, když jdu ráno do školy, si kupuju na snídani v  místním stánku sladkou snídani a většinou je to právě nějaký tvarohový koláček.. V Praze moc nepeču, protože k tomu nemám dobré podmínky, mám málo času a (konec vymlouvání) - nebaví mě to tam. Takže, když přijedu domů - jako právě tento víkend - hned se vrhám do kuchyně. Škoda, že mi práce a škola nedovolují jezdit častěji. Nebo bohudík? ...

Dnes jsem tedy pekla tvarohový koláč. Našla jsem víc receptů na různých stránkách, ale nakonec byly jen mou inspirací a trošku jsem improvizovala. V lednici na mě čekal farmářský tvaroh, který potřeboval spotřebovat, to byl základ :). Využila jsem také čerstvý mák, kterého máme doma na pytle, čerstvě vylouskané vlašské ořechy a brusinky. A taky ovesné vločky. A třtinový cukr. Zní to dost zdravě, že? Bohužel je tam i dost másla .. Výsledek ale stojí za to, tento koláč je vláčný, šťavnatý a ne moc sladký. A moje maminka mi ho pochválila :)

TIP:
Cukrář v bistru, kde pracuju, který je opravdu profík ve svém oboru, mi dal pár typů na nějaké typy pečených dezertů. Tvarohové/sýrové koláče/dorty/dezerty, které obsahují také vejce (typu cheesecake, creme brulee apod.) by se neměly péct na vysoký stupeň teploty, protože potom ten dort není tak krémový, trhá se, může se srazit apod. Takové dezerty by se měly péct spíš na cca 120-130 °C, ale déle. Zkusila jsem to takto péct tentokrát a myslím, že je to opravdu lepší ...


Recept



příprava 25min
doba pečení: 60min + 45min (ve vypnuté troubě)

TĚSTO
3 vejce
125g třtinového cukru
75g másla
500g tvarohu
1 lžička vanilkového cukru
4 lžičky hrubé mouky
prášek do pečiva
sušené ovoce, ořechy

POSYPKA
1/2 hrnku hrubé mouky
1/2 hrnku ovesných vloček
1/3 hrnku třtinového cukru
100g másla

Postup:
1. Předehřejte si troubu na 130. Potom si vymažte kulatou pečící formu máslem a vysypte moukou.
2. V míse si připravte posypku. Smíchejte mouku, vločky a cukr a potom přidejte změklé, na kousky nakrájené, máslo a rukama ho zpracujte se suchými ingrediencemi, až bude posypka sice držet při sobě, ale zároveň se drolit.


3. V další míse vymíchejte cukr a vejci a postupně přidejte máslo, tvaroh, mouku, vanilkový cukr, prášek do pečiva a sušené ovoce a/nebo ořechy podle vaší chuti.
4. Těsto přelijte do pečící formy, posypte drobenkou a dejte do trouby na 60min. Potom troubu vypněte a nechtě nějakou dobu koláč v troubě ještě odpočívat. Dá se podávat teplý i studený.




Dobrou chuť.



1 comment:

  1. o mňam vyzerá to super a pozývam ťa ku mne na giveaway o nahrdelník http://fashion-paradis.blogspot.sk/2012/11/giveaway.html

    ReplyDelete