Wednesday, July 17, 2013

Nový život v Oslu?

Za ten zhruba měsíc, co jsem svůj blog neaktualizovala, se toho událo celkem dost. Byla jsem v Itálii s Radanem a jeho rodinou, což byly krásné dny plné slunce, nekonečných pláží, teplého moře, dlouhých procházek, výletu do Benátek a taky dobrého středomořského jídla. Po návratu domů jsem měla jeden den za vybalení a znovu sbalení se, protože mě v Praze čekalý promoce a hned v zápětí odjezd do Karlových Varů na 48mý ročník filmového festivalu. Letos byl festival obzvlášť povedený. 16 OPRAVDU dobrých filmů v 5ti dnech, pěkné počasí, spoustu dobrých dortíků a ještě víc baget z bageterie Boulevard .. a dalších dobrých jídel. Prostě to byl takový na půl filmový a napůl gastronomický výlet :).

Po Varech jsem měla opět jeden celý den na vybalení a sbalení se. Tentokrát do Osla. Poprvé jsem jela s celou rodinou a poprvé autem, čehož jsem se snažila využít naplno. Jeli jsme přes Německo a pak Švédsko a i když by tatínek jako řidič pravděpodobně tvrdil něco jiného, tak to uteklo celkem rychle. Přijeli jsme v sobotu šestého odpoledne a Radan se zrovna vracel s týdenního pracovního výletu mimo Oslo.

Když jsme začali přenášet moje věci do, teď už našeho, malého pokoje v Sogn Studentby, myslím, že nám všem pobíhalo na mysli "kam to všechno dám?". Trvalo mi 3 dny, než jsem se konečně rozhoupala s tím poměrně velkým množstvím věcí něco dělat. Ale brala jsem to tak, že když jsou tu naši a brácha, tak přece budu s nima běhat po Oslu a ne uklízet ten nepořádek, ne? :) Teď už to tu vypadá přímo ukázkově!

Hned v sobotu jsme si dali na večeři sushi. Chtěla jsem, aby ho naši vyzkoušeli, protože jsem tady zatím nejedla žádné špatné sushi, naopak, jeden lepší žážitek za druhým a za celkem přijatelnou cenu. Trefila jsem se. Chutnalo všem. Večer jsme šli ještě s Radanem a mým bráchou Davidem na narozeninovou párty Radanových kolegů v parku v mé oblíbené čtvrti Grünerløkka. Bylo tam celkem dost lidí, z nich jsem znala tak pět. Naštěstí tam byl můj brácha. Ze začátku jsme se smáli, jak nudná sourozenecká dvojka jsme :). Ale nakonec jsme se bavili oba, což mě moc potěšilo. Chtěla bych, aby se sem David přestěhoval. To by bylo moc fajn :) ...

Další dny jsme prošli asi to "nejdůlěžitejší" z Osla, všetně úžasné, nové, moderní čtvrti hned u Oslofjordu Akker Brygge, hlavní ulici Karl Johans Gate, dokonce několikrát jsme byli "na opeře" - tedy na její budově, hlavně tatínkovi se tam líbilo. Prošli jsme Grünerløkku a dali si "nejlepší kávu ve Skandinávii" u Tima Wendelboe, zkusili úžasná jídla .. a celkově se měli vážně skvěle :) ..

Norská kuchyně - lívance s javorovým sirupem, borůvkama a slaninou. Bylo to dobré! Jen mi to spíš připomělo Ameriku. Asi se ještě budu muset o norské kuchyni hodně učit :)

Jedná velká delikátní kreveta


A teď se tu tak pomalu zabydluju. Zatím ještě nemám pocit, že bych tu byla "přestěhovaná", protože jsem tu strávila celé minulé léto a dohromady několik dalších týdnů až měsíců za poslední dva roky. Myslím, že ten "úplný" život tady začne, až začnu chodit do práce. Doufám, že se to tak do září stane realitou. Je ale úžasné, že jsme s Radanem konečně spolu. Život s ním si nemůžu vynachválit.







(V nejbližší době se pokusím začít psát také v angličtině/ I am planning to include English version of my blogs as well. Hopefully soon.) 

2 comments:

  1. znie to cele bajecne a stastne :) daj nam potom vediet ako ide zivot dalej :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Děkuju! :) Určitě mám v plánu (víceméně) pravidelně psát. Jak recepty, tak celkově o životě tady v Oslu :)

      Delete