Wednesday, February 26, 2014

.. like from my diary IV. - o létání a o "problémech"

Sedím v regiojetu směr Olomouc, čekám na stewardku, až si budu moct objednat čerstvý mátový čaj a celozrnný croissant se šunkou a sýrem a těším se domů. Vždycky se těším domů a naštěstí mám možnost jezdit často. Kdyby mi před dvěma a něco lety někdo řekl, že pro mě bude letadlo docela "běžný" dopravní prostředek, asi by se mi to nějak nezdálo. Fakt je ten, že jsem si ale létání letadem zamilovala. Ty dvě hodiny, co v něm strávím, se nikdy nenudím, ten "nadhled", co z toho letadla mám, mě vždycky nabije a osvobozuje. Od sebe samé. Od mých myšlenek, které jsou v konečném důsledku jedinou významnou překážkou v čemkoliv, protože se rozhodnou vidět věci jako "problém". Vždycky, když mám pocit, že něco nejde, že to neumím, že je to moc těžké a nebo že se mi do toho nechce, tak se snažím si uvědomit, že jsou to jen myšlenky, které jednoduše naskakují a snaží se současnou situaci spojit s něčím, co už "znají", tím pádem je to začarovaný kruh, ze kterého se snažím vyjít ven, protože cítím, že všechno je v pohybu, život plyne a vyvíjí se a nic není stejné a hlavně všechno je takové jaké je (to je mé oblíbené "motto" :)) a je na nás, jestli to budeme vidět jako problém a nebo jako "pozitivní proces plynutí" (tedy, že se (z toho) naučíme něco nového.) Když se na to začnete dívat takto, najednou vám bude připadat "zbytečné" mít problémy a překážky.


Teda .. Radan by vám mohl vyprávět, jaké já mívám "problémy", třeba že bych "chtěla umět hezčí cupcaky a je to hrozně těžký a vůbec to není jednoduchý a je to katastrofa." .. chápete, ne? Ale pak se vždycky snažím poslouchat, jako s tím "nadhledem" a dojde mi, že když chci umět hezčí cupcaky, tak to prostě a jednoduše musím trénovat a zkoušet. A bum, je po problému. Než přijde další podobného rázu :)


Ráda se vracím domů, protože trávit čas s mojí rodinou mi přináší obrovský zdroj energie a motivace. Moji rodiče jsou dokonalým příkladem toho, že začít postupně "měnit" a "bourat" ten začarovaný kruh problémů a negativity a snažit se žít v "přítomném okamžiku" se dá v každém věku. 

Tento týden, co doma strávím, chci hlavně vidět několik svých kamarádek, chci trávit čas s rodinou a chci péct, péct, péct a zkoušet. Takže se snad můžete těšit na nové recepty. Těším se i já.


.. zrovna mi dorazil ten croissant. Jdu si ho sníst. A s vámi se pro teď loučím :).


3 comments:

  1. Já se létat hrozně bojím :D Ale je fakt, že naposledy jsem na strach úplně zapomněla a docela dost si to užívala :)) :D
    No...podobné problémy mívám taky, to asi většina z nás :) Důležité asi je, jak se s tím ten člověk umí poprat :))

    ReplyDelete
  2. :) Opakuji se, ale... Líbí se mi ten tvůj pohled na svět... :) Až se někdy stavím v Oslu, chtěla bych tě potkat :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. jé, děkuju. :) Až se stavíš v Oslu, tak se URČITĚ ozvi :))

      Delete