Saturday, February 15, 2014

Valentine's Day 2014

Včera jsem pravděpodobně poprvé slavila den Sv. Valentýna. Pamatuju si, že na základce si vždycky moje spolužačky dávaly Valentýnky mezi sebou, ale nikdy jsem se toho neúčastnila. A potom, když už se to bralo tak, že se přece "Valentýn oslavuje s klukem" jsem nikdy žádného neměla :). Dokonce i v Americe, kde je Valentýn "big deal" to pro mě byl den jako každý jiný ... s Radanem je to trochu jinak. Tohle byl náš třetí společný Valentýn. A zároveň máme 14tého vždycky "výměsíčí", včera to bylo 2 a půl roku.

Před dvěma lety jsme taky byli v Oslu, ještě jsem studovala, ale měla jsem po zkouškovém a tak jsem sem za ním odjela skoro na měsíc. Tehdy jsme šli společně s ještě jedním párem večer na sushi, dostala jsem jednu rudou růžičku a tuším, že termo hrnek s logem oslovské univerzity. Nevím proč, ale tehdy jsem neměla pocit, že bychom to nějak "slavili" :). Loni jsme na Valentýna ani nebyli spolu. Sice jsem Radana zase asi na tři týdny přijela navštívit, ale 14tého jsem už byla zpátky v Praze, pravděpodobně ve škole. Ještě předtím, než jsem odjela mě ale Radan vzal do obchodu se zdravou výživou, ať si něco vyberu. Myslím, že jsem si vybrala čaj, který se jmenoval "detox" :) ...

My Valentine :)

A letos jsme si prostě řekli, že toho Valentýna, a naše výročí, oslavíme. Teda, řekla jsem to hlavně já, nemyslím si, že by Radan měl sám o sobě takovou potřebu poslouchat půlku dne zamilované písničky, chodit do kavárny na cappucino, nosit domů pugét předražených růží a fotit mě, sebe, nás a jídlo na každém kroku (na to už si asi zvykl :)). Nic to ale nemění na tom, že je úžasný, dokonalý, přesně takový jaky je. Že si každý den (opravdu nejen včera :)) uvědomím, že mám vedle sebe člověka, který mě obohacuje, učí novým věcem a který ve mě objevil nekonečný zdroj lásky.

Přestože se u nás častokrát Valentýn odsuzuje, jako ten "příliš komerční svátek z Ameriky", a já to tak dřív taky vnímala, začala jsem se na něj dívat jinak, z jiného úhlu. Ve své podstatě na tom dnu není nic speciálního, je to stejný den jako všechny ostatní, je to zase "jen" den, kdy máme možnost si vybrat přesně tu "formu" prožívání, jakou chceme ... 

... a takto jsme včerejší den prožili my :)

Pár dnů jsem přemýšlela, co udělám na "valentýnský brunch"
a nakonec jsem zvolila "red velvet pancakes" s "cream cheese
frosting" a s malinami. Určitě jsem je nedělala naposled
a určitě na ně najdete brzy recept tady na blogu :)
Zatímco jsem připravovala bruch, Radan se vydal do toho
zachmuřeného počasí a přinesl mi pugét růží, mou oblíbenou zmrzlinu,
přáníčko s poukázkou na dva lístky na koncert Justina
Timberlakea v Oslu ....
... a stírací los, který nám tentokrát ty statísíce
norských korun nepřinesl. Nevadí, výberní tiket
už máme každý den doma :).
Zašli jsme i do příjemné moderní kavárny, jmenuje se
Café Laundromat a vyznačuje se tím, že se v ní
můžete nechat vyprat prádlo a zatímco čekáte, můžete si
třeba vybrat ze stovek knížek a číst si. A nebo jen tak
popíjet kávu .. a tak
Vylezli jsme si po takových malinkých schodech
do takového zákoutí, kde jsme měli výhled na celou kavárnu.


Na skoro rozmrzlém uměle vytvořeném ledu
v centru města, kde se dá v zimě bruslit.
Když je teda doopravdy zima.
Radan má radost ze svého valentýnského dárečku :)
Trochu nám vyhládlo a tak jsme si zašli na "pár" kousků
sushi.
Asi to po předešlé fotce vypadá, že jsme fakt nedělali vůbec
 nic jiného, než jedli, ale přísahám, že mezi předchozí a
touto fotkou je rozmezí více než 4 hodiny, kdy jsme nic nejedli! :)
Každopádně první chod: domácí tagliatelle s
krevetkami, česnekem a jarní cibulkou
Ke druhému chodu jsme konečně otevřeli víno,
které jsem dostala v bývalé práci jako
vanoční pozornost. 
Chod druhý: hovězí steak s domácími hranolkami a
zelenými fazolkami na másle.
A dezert ...
... cheesecake s borůvkovým pyré a čersvtými
malinami a borůvkami navrch.

A pak už jsme ani nedýchali. :) Jak jste včerejšek trávili vy? :)

2 comments:

  1. Měli jste vážně krásný den, je krásné, jak si stále umíš všeho užívat a Radan s tebou. :)
    .
    Můj Valentýn proběhl jako každý jiný den, jen večer jsem strávila v plesových šatech na parketu. Bez jídla a kytice. :)

    ReplyDelete
  2. Mňam, jídlo i to všechno ostatní...nádhera :) Já Valentýn nestrávila v dvakrát romantickém duchu, proto jen tiše závidím :D :)

    ReplyDelete