Friday, November 27, 2015

Mini Cheesecake 3x jinak!

Dneska jsem zažila své poprvé. Poprvé jsem byla nakupovat oblečení s kamarádkou! A k mému překvapení to bylo zábavnější a užitečnější, než jsem si vůbec uměla představit. Já vím, asi z toho dělám větší vědu, než to je. Ale zjišťuju, že asi "neumím" nakupovat sama. Vždycky si říkám, že si konečně koupím něco kvalitního, klidně dražšího, ale nadčasového. Ale stejně pak do zkušební kabinky odcházím s "hadrama", které můj šatník ve skutečnosti nijak neobohatí. Dneska jsem si ale díky Markét odnesla domů super věci, které bych v obchodě možná nechala, i přesto, že by se mi fakt líbily. Nehledě na to, že jsme se nasmály a vůbec to bylo příjemné "holčičí odpoledne" :).


Než jsme vyrazily "do víru velkoměsta", pozvala jsem Markét k nám na snídani. Respektive na denní dávku cukru. Včera odpoledne jsem se zavřela do kuchyně, pustila si vánoční playlist a opékala mandle v cukru a pekla cheesecake. Objevila jsem totiž v ledničce 600g Philadelphie, přičemž vůbec netuším, kdy jsem je kupovala. V záruce ale pořád byly, takže dobrý :). Rozhodla jsem se udělat tři mini verze a vyhrát se trochu s ingrediencema, co jsem našla doma. A tak nakonec vznikl cheesecake s domácími mandlemi v cukru a skořici, cheesecake s arašídovým máslem, marmeládou a čokoládovými kousky a cheesecake s perníkovým kořením, se kterým jsem to trochu přehnala.


Jako základ jsem u všech cheesecaků použila perníčky, co jsem si před pár dny vzala v práci, protože bylo podezření, že v nich je sklo a tak se všechny (bylo to asi 100 balíčků) musely vyhodit. Žádné sklo jsem v nich nenašla a hlavně jsou chuťově fakt dokonalé ... vlastně mám tu norskou verzi perníčků v plánu upéct i sama, ne, že by byly o tolik jiné než naše ... ale přesto jsou :).

Recept 


na tři malé cheeseckaky/jeden střední
doba přípravy: 20min
doba pečení: cca 45min + 70min



perníkové koření

1 lžíce kardamonu
1/2 lžíce skořice
3/4 lžíce hřebíčku
3/4 lžíce zázvoru

mandle

100g neloupaných mandlí
1/2 hrnku vody
60g cukru
1-2 lžíce skořice

základ

cca 150g perníčků
50g másla, rozpuštěného

náplň

500g krémového sýra (philadelphia)
160g cukru
3 vejce
1 lžička vanilkového extraktu

arašídové máslo
marmeláda (borůvková, malinová, jahodová...)
čokoládové kousky
(ovoce, karamel, jiné ořechy, prostě co máte doma :))

postup

1. Nejdřív si připravte mandle. Do pánvičky dejte vodu s cukrem a skořicí, nechte projít varem, pak přidejte mandle, trochu stáhněte teplotu a za stálého míchání "restujte" asi deset minut. Pak mandle přesuňte na pečící papír a nechte vychladnout.

2. Smíchejte se všechny koření dohromady.

3. Předehřejte troubu na 145 C. Všechny formy vyložte pečícím papírem a po stranách vymažte máslem. Ve food processoru namelte perníčky a smíchejte je s rozpuštěným máslem. Perníčkovou směs pak rovnoměrně přesuňte do každé formy a uhlaďte.

4.  V míse nejdřív rozmíchejte samotný sýr. Pak přidejte cukr a smíchejte dohromady. Nakonec přidejte vajíčka a vanilkový extrakt. Jednu třetinu směsi pak přelijte do jedné z forem. Zbytek směsi rozdělte na dvě části. Do jedné přidejte necelou lžíci perníkového koření. Promíchejte a přelijte do další formy. (já jsem dala vrchovatou lžíci koření a bylo to moc výrazné)

5. Třetí sýrovou směs nechte jak je. Do formy na perníčkový základ ale dejte kousky arašídového másla a "zalijte" marmeládou. Já to dělala tak ledabyle, takže někde šlo cítit víc PB&J a někde méně. Zalijte třetí částí sýrové náplně.

6. Dejte do trouby a pečte asi 45min. Pak troubu vypněte a nechte cheesecaky ještě tak hodinu dojít v teplé troubě. Upečené a vychlazené dortíčky pak ozdobte tím, co máte rádi ... a nebo jako já, tím, co najdete doma. :)

Dobrou chuť! :)



Tak co? Který by nejvíc lahodil vašim chuťovým buňkám? :)

11 comments:

  1. Asi zkusím ten perníkovej, zaujal mě nejvíc :-) díky za tipy Terezko :-) Nikča

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nikčo, moc rádo se stalo! :) Je fakt, že ten perníkovej i nejvíc "vánoční" :). Měj se hezky! Terez

      Delete
  2. Terezko, dortíky máš , dala bych si hned a nejradši určitě s mandlemi. Pečeš na vánoce cukroví? My ho dostáváme, takže nepeču, ale chtěla bych udělat vánočku. Pekla jsem ji párkrát v životě a docela to šlo, nejhorší je aby se nesvezla.
    Měj se fajn. Jarka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahoj Jarko, děkuju moc :). Mně taky nejvíc chutná ten "klasický" s mandlemi :). Cukroví moc nepeču. Letos chci vyzkoušet nějaké norské, ale spíš ze zvědavosti. Domů jedu až 23tího, takže to stihnu taky jenom tak vánočku (vždycky ji dělávala babička, ale poslední dva roky jsem to "převzala" já a loni se mi dokonce i moc povedla :)). Malou krabičku cukroví pak většinou od někoho dostaneme a my to doma jinak moc nejíme, takže nepeču i z toho důvodu ... na Štědrý den tam na stole něco máme, ale pak další dny už by to stejně nikdo nejedl :). Tak si pak můžeme napsat ohledně té vánočky, mám od babičky úžasný recept, tak ho ráda budu sdílet :). Měj se krásně! Tereza

      Delete
    2. Jé, to si ty recepty třeba vyměníme... tvůj babičkovský by mě zajímal ... já mám taky od naší babičky ...
      J.

      Delete
  3. To by mě zajímalo kde pracuješ :) Povíš nám to? (pokud už to není někde na blogu)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahoj Kamush, ráda povím, i když to není žádné tajemství a na blogu to už několikrát je :). Pracuju v norské kavárně a občas pomáhám v noci s pečením (ale to ve volném čase, nejsem za to placená, je to spíš pro mě dobrá zkušenost) ... O kavárně jsem psala nedávno třeba tady :) - http://terez-theactualme.blogspot.no/2015/07/5-veci-ktere-mi-dala-prace-v-kavarne.html ... Měj se hezky, Terez.

      Delete
  4. Terezko,
    děkuju moc za recept,zkusím určitě i když jsem na pečení levá :) Ale vypadají nádherně a já mám tak ráda
    sladký :) Fotky krásný.Přeju Ti co nejhezčí víkend.Renča

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahoj Renčo, děkuju moc! :) Recept zkus, cheesecake je asi nejjednodušší dort, co se týče přípravy ... 4-5 ingrediencí, cca 45-60 minut v troubě a je v podstatě hotovo :). I tobě nádherný víkend a ještě jednou moc gratuluju k vnoučkovi! :) Terez

      Delete
  5. Ty jsou roztomilé:-) a určitě byly výborné. Šikulka 👍🏻

    ReplyDelete
  6. Moc krásné! :-) Až bude příležitost určitě je vyzkouším^ hlavně ten perníčkový, mám ráda všechno s nádechem těch perníkových-vánočních koření^
    esskimokiss.blogspot.com

    ReplyDelete