Wednesday, September 19, 2012

Klasický cheesecake


Věděli jste, že první zmínka o cheesecaku spadá už do dob antického Řecka? A že Římané potom "představili" cheesecake Evropě a teprve o staletí později, někdy v 18. století, byl recept skrz imigranty představen Americe a tam se z něj stal cheesecake jaký známe dnes?

Já jsem cheesecake poprvé ochutnala asi před 4mi lety právě v Americe (můj blog o roku v Ohiu jako exchange student je tady)a od té doby je tento "sýrový dort" mým nejoblíbenějším dezertem. Dávám si ho při každé příležitosti a tak jsem jich ochutnala už celkem dost (včetně cheesecaku z kozího sýru v Corso Café v Praze, který mě vůbec nenadchl, protože neměl z cheesecakem nic společného a navíc chutnal jako klasický neoslazený kozí sýr s ovocem - zmiňuju ho proto, protože je podle některých fór a stránek považovaný za nejlepší cheesecake v Praze). Doma jsem ho ale pekla poprvé. A dopadl nad mé očekávání :). Chutná přesně tak, jak si představuju, že by měl cheesecake chutnat. Krémově, sladce, trošku po vanilce a měl by se rozplývat na jazyku.


Recept

příprava: 25-30min
doba pečení: 1 hodina
chlazení: 6-8 hodin

  • 20-30 ks sušenek (jakékoliv, nejlepší asi budou BeBe), počet záleží na tom, jestli máte rádi sušenek víc nebo míň
  • 60-80g másla, rozpuštěného (podle toho, kolik použijete sušenek)

  • 900g krémového sýru/tvarohu (doporučuju sýr Philadelphia)
  • 250g bílého cukru 
  • 4 vejce
  • 200g zakysané smetany, tučné
  • lžička vanilkového extraktu, já přidala i lžičku vanilkového cukru
  • 30g hrubé mouky 

Postup
1. Předehřejte si troubu na 140 °C a vymažte kulatou formu máslem. Nebojte se použít hodně másla.
2. Zatímco rozpouštíte máslo, rozdrťte si sušenky. Já dala sušenky do sáčku a drtila je rukou :). Potom spolu máslo a sušenky promíchejte a vysypte a rozprostřete naspod vyzamazené formy.
3. Ve větší míse smíchejte dohromady všechny sýry s cukrem. 
4. Potom postupně přidejte všechny vajíčka, zakysanou smetanu, vanilku a mouku. Mělo by vám z toho vyjít řídké těsto, které voní po vanilce a chutná jako vanilkový pribináček
5. Pečte v předehřáté troubě jednu hodinu. Potom troubu vypněte a nechte v ní cheesecake dojít 5-6 hodin. Potom ho z trouby vytáhněte a nechte 1-2 hodin vychladit v ledničce. Ozdobit ho můžete podle sebe, já tentokrát zvolila kousky jahod. Dobrou chuť.

1 comment:

  1. Dneska se na něj chystám tak jsem zvědavá jak to dopadne :)

    ReplyDelete