Thursday, May 28, 2015

Citronové cookies se sušenými meruňkami

Tento článek/recept jsem začala psát ráno v kavárně Canall sedíc s pampeliškovou limonádou v ruce. Pak jsem ale počítač odložila, uběhl celý den, a když jsem se k němu teď vrátila, uvědomila jsem si, že dneska mám touhu jen s láskou napsat DĚKUJU!

... a rovnou se pustit do receptu na citronové cookies. Jsou svěží, lehké a jednodouché. Přesně stvořené pro tohle období :).


Recept


cca 25 cookies
doba přípravy: 10-15 min
doba pečení: 10-12 min/jeden plech

330g hladké mouky
2 lžičky prášku do pečiva
špetka soli
150g másla, v pokojové teplotě
170g cukru
20g citronového cukru, prodává se v obchodech ve stejném oddělení jako vanilkový nebo skořicový
kůra z dvou očistěných citrónů
1 vejce + 1 žloutek
2 lžíce citronové šťávy
1 lžička vanilkového extraktu
sušené meruňky/brusinky/ananas/broskve ...
práškový cukr

postup

1. Předehřejte si troubu na 180 C. 
2. V míse spolu promíchejte mouku, prášek do pečiva i sůl.
3. V jiné (větší) míse rozmixujte máslo s cukrem (i tím citronovým), potom přidejte celé vejce i žloutek, citronovou kůru, citronovou štávu i extrakt. 
4. Pak už jen přisypte "moukovou směs" a rukou ji do máslového těsta zapracujte tak, aby vzniklo jemné, ale pevné těsto. Z něj pak tvořte malé kuličky, do kterých přidejte trochu libovolného sušeného ovoce nakrájeného na kousky, paj je obalte v práškovém cukru a položte na plech vyložený pečícím papírem.



5. Pečte 10-12 minut. Po vytažení z trouby se vám pravděpodobně budou zdát sušenky extrémně křehké, ale když je chvilku necháte dojít na plechu, tak se zpevní a vláčná zůstane jen chuť :).

Dobrou chuť :)



6 comments:

  1. Jsi jediný člověk na světě, který mě vždy dokáže vrátit k troubě/plotně, i po předchozích fiascích :D o víkendu se na ně vrhnu, pak ti pošlu (v soukromé zprávě!!!) fotku pro pobavení :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Luci, fakt? Tak to je obrovská poklona, děkuju! :) Tyto cookies se nedají pokazit, FAKT, slibuju! :) Na fotku se těším, možná ji pak nikam nedám :D :). Užij si víkend, Terez.

      Delete
  2. Terezko, opravdu vypadají jednoduše a to velmi a kousky ovoce v tom, ovšem nejvíc asi bude dobrá ta citronová chuť, ňam ňam... já teď mám v plánu na víkend klasické vdolky s rebarborou - kterou jsem dostala a jsem moc ráda (na zahradě už před lety vymizela či co) jen se rozvaří s cukrem... dělala to babi i mami, tak jdu do toho.
    V týdnu bych mohla udělat ty tvoje citronové ňamky... chce to změnu!
    Přeju ti hezké dny... i počasí nám začíná přát! Jarka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahoj Jarko, děkuju! :) Ty vdolky s rebarborou znějí báječně, určitě musely být vynikající. Můj tatínek měl zase chuť na klasické povidlové buchty, ale tak trochu jsem je tuto návštěvu doma nestihla ... Teď už jsem zase ve vlaku do Prahy a krátce po poledni letím zpátky do Osla :). Ty citronové sušenky určitě zkus, jsou opravdu takové svěží a lehké :).

      Měj se moc hezky, počasí je poslední dny krásné, tak doufám, že bude i v Oslu :). Tereza

      Delete
  3. Ty vypadají krásně!! V neděli snad vyzkouším:)
    Šárka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahoj Šárko, super, tak ať chutnají! :). Měj se krásně, Tereza.

      Delete