Wednesday, October 7, 2015

Oblíbenci podzimu 2015

Sedíc v koutě útulné kavárny připravuju páteční narozeninový post. Sem tam zvednu oči nahoru a pozoruju lidi kolem. A sem tam si prostě "odskočím" na facebook nebo instagram. Po dlouhé době mám volný den, který mám celý pro sebe... Ráno jsem si zašla na malé nákupy a koupila jeden z prvních obrázků, kterými nám chci v ložnici ozdobit stěnu. Procházela jsem se mou oblíbenou ulicí a a došla až sem, kde už druhou hodinu sedím s chladnoucím zeleným čajem. A tak mě napadá, že si odpočinu od jednoho článku a napíšu nějaký jiný, oddechový a nenáročný.

Nevím jak vy, ale já si vždycky ráda psala seznamy. Seznamy mých oblíbených filmů, hudby, ročních období, knih a nebo třeba barev. Je teda fakt,že už jsem to pěknou řádku let nedělala, ale moje dětské deníky jsou takovýchto seznamů plné. A ačkoli jsem si vědoma faktu, že všechno se mění a plyne a tudíž i dnešní seznam bude brzo "neaktuální", je mi to v tuto chvíli nějak jedno. Můžeme to prostě brát jako OBLÍBENCI PODZIMU 2015 a co se týče kategorií, tak ty budou náhodné - podle toho, jak mě zrovna napadnou...





OBLÍBENÝ FILM

No, moc originálně nezačínám :). Ale oblíbený film je něco, co se prostě nemění už roky. Stále je to Love actually. A i když jsem ten film viděla už minimálně padesátkrát, pokaždé - zas a znovu - v něm najdu něco nového, něco, čeho jsem si minule nevšimla.

Naposledy mě ale nejvíc zaujal film Inside Out. DisneyPixarovka o malé slečně a o tom, jak to vypadá v její hlavě. Jak mezi sebou "bojuje" štěstí, smutek, strach, nechuť a hněv. To, co se ve filmu odehrává je podložené skutečnými psychologickými výzkumy a i když se na první pohled zdá, že jde o film pro děti, vsadím se, že se bude líbit každému z vás. Vřele doporučuju! :)

OBLÍBENÁ BARVA

Momentálně mě baví "všechny odstíny šedé" :D. Ale fakt, minimálně co se týče oblečení. V kombinaci s bílou a třeba nějakou výraznější barvou (třeba jemně růžovou nebo jemně modrou) je to podle mě paráda. Jinak na mě stále lépe působí tmavě tyrkysová a možná je to i proto, že na ni každý den koukám v ložnici (část pokoje je tak vymalovaná).

OBLÍBENÁ PÍSEŇ

Moje americká kolegyně Michelle se vždycky směje, když v práci pustím svůj playlist, co mám v mobilu. Směje se proto, protože můj vkus je "čistě populární", samý singl za singlem, od Alicii Keys přes Beyoncé, Ellie Goulding, Adele, Dido až po Justina Timberlakea.

Nejčastěji teď ale poslouchám Shoud´ve been us od Tori Kelly, You´ve got the love of Florence & The Machine, Marvin Gaye od Charlie Puth a Meghan Trainor a Flashlight v cover verzi Bethany Mota.

OBLÍBENÁ KNIHA

Moc velký čtenář nejsem. Možná i proto je mou dlouhodobě nejoblíbenější knihou Sofiin Svět od Josteina Gaardera. Radan nám ji nedávno koupil v originále - v norštině a jsem zvědavá, jestli ji takto jednou budeme schopní přečíst, doufám, že ano :). Každopádně Sofiin Svět je kniha, kterou doporučuju každému, má všechno!

Znovu chci ale doporučit Moc přítomného okamžiku od Tolleho, Pád do milosti od Adayshantiho a Psaní na hladině vody od Moojiho. To jsou knihy, které mám stále u sebe a ráda do nich znovu nahlížím. Pomáhají mi nahlížet do sebe.

OBLÍBENÉ JÍDLO

Momentálně nejradši jím Radanovu kuřecí polévku, která je spíš takové jídlo samo o sobě, než jen vývar. Vaří ji pomalu a je plná masa, mrkve, brokolice a nudlí nebo brambor.

Naopak začínám mít plné zuby pečiva a cítím, že mi jeho pravidelné jezení (hlavně v práci) nedělá vůbec dobře. Uvítám jakékoliv tipy na vaše oblíbená jídla! :)

OBLÍBENÝ NÁPOJ

V kavárnách si většinou objednávám cappucino s jedním shotem espressa a nebo mátový/zelený čaj. A mám ráda colu zero, i když to rozhodně není zdravá varianta. Dost ji ale omezuju v poslední době a časem bych ji ráda nepila vůbec a nebo jen velmi zřídka.

CO NEJRADŠÍ PEČU

Stále jsou to cupcaky. Líbí se na nich to, jak jsou variabilní, že se dá vyhrát s příchutěmi, ale nejsou tak náročné na přípravu jako třeba dort ... Ale mimochodem, zrovna vymýšlím (jako ne zrovna teď, ale dnes a tak), jaký dort bych si měla upéct k narozeninám. Jaký je váš oblíbený?

OBLÍBENÉ OVOCE

Mango a kiwi. Momentálně bezkonkurenčně.



OBLÍBENÝ ZÁŽITEK

Z těch "velkých" jednoznačně zářijový roadtrip po Norsku a naše cesta na Kjerag.

A taky třeba minulá neděle strávená s Radanem. Perfektní rande jak vyšité :).


OBLÍBENÉ MĚSTO

Tenhle bod býval vždycky populární v těch mých deníkových seznamech :). Vždycky se mi líbil Londýn a Paříž, a letos jsem si zamilovala Barcelonu a Amsterdam. Praha je nádherná a můžu s čistým svědomím říct, že Oslo mám v oblibě víc a víc.

Ráda bych se podívala do Lisabonu, Berlína a Bordeaux. Například. :)

OBLÍBENÝ RECEPT, CO MÁM NA BLOGU

Cheesecake s para ořechy :)


ROČNÍ OBDOBÍ

Momentálně je můj oblíbený podzim :). Prostě proto, že zrovna je a je zbytečné a od věci chtít něco, co není a nemůžu změnit (teda pokud bych neodjela do Austrálie třeba).

BLOG

Moc blogu pravidelně nečtu, i když na spoustu z nich se ráda vracím a pak pročítám i zpětně. Nejsympatičtější je mi už několik měsíců Anie Songe. Anetka působí jako talentovaná, přímočará a (sebe)vědomá holka, která si plní jeden sen za druhým a způsob, jakým to sdílí "se světem" je otevřený, inspirující a autentický. A to je mi blízké! :)

VŮNĚ

Káva a vanilka a skořice. Klasika :).
A vůni používám Cherry in the air od Escady. A Miss Dior od Dior :).

ČÁST DNE

Pokaždé jiná, ale většinou ty momenty, kdy se zastavím a uvědomím si, že to jak se cítím a jaký mám den mám v rukou já a ne okolnosti, které během dne přicházejí ...

... a už mě nic nenapadá! :) Moc ráda si ale přečtu vaše oblíbence :). Tak mi je napište, když si uděláte chvilku. Krásný zbytek dne! :)


7 comments:

  1. Terezko, je to zajímavý, mám Sofiin svět zamluvený v knihovně. Já mám jednu z nejoblíbenějších - Nahý jsem přišel na svět a nahý musím odejít. Z filmů mám ráda Tančírnu, pak Medisonské mosty a určitě je jich víc. Snažím se snídat vločky do jogurtu nebo mléka. Miluju banány. Teď ujíždím s dýní hokaido - polévka i dušená je výborná. Do Lisabonu někdy jeďte a napíšeš a nafotíš krásnou reportáž - Lisabon musí být naprosto úžasné město. Vždycky mě lákalo. Mám ráda tvoje Oslo, taky Toronto, to je úplně jiný šálek kávy. Vždycky jsem si myslela jak mrakodrapy jsou nudný a nehezký - omyl - jsou nádherný! Taky jsem ráda, že je podzim - netrápit se tím, že je tma i mlha. Svět blogů byl pro mě objev - oblíbených mám moc. Jé Miss Dior je mi taky příjemná a všechny svěží a citron.vůně. Část dne ? To je jedno, hlavně když je pohoda.
    Pa Jarka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jarko, jak já mám ráda tyto tvé komentáře, kde se zase něco dozvím já o tobě! :) Děkuju ti za takovou "interakci", jsi super! :) Měj se krásně, Tereza

      Delete
    2. Terezko, prostě mám chuť to napsat - jistě mi ovlivňuje to, co já se vše o tobě dozvídám na blogu a zdá se mi to takové jednostranné, myslím už jsem to psala. No a když nás přímo vybízíš , tak mi to přijde takový samozřejmý
      Užij si pěkně víkend, i když je asi pracovní. I tak může být krásný.
      Jarka

      Delete
  2. Milá Terezko, tvůj blog jsem objevila dnes, náhodou, přes článek s narozeninovou GA. Mimichodem- moc krásný dárek si vymyslela. Neúčastním se, jen proto, že tě sleduji ode dneška a nebylo by to fér vůči těm, co blog sledují dlouho. Přeji krásný den z Moravy:-) a zvu tě na svůj blog: www.siraelxy.blogspot.cz

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahoj Míšo, děkuju ti moc za komentář! :) Jsem ráda, že jsi na blog díky tomu dárku narazila, to mě moc těší a snad se ti tu bude líbit i nadále! :) A klidně se účastni, je to na tobě :). Každopádně pokud ne teď, tak někdy v budoucnu třeba přijdu s něčím podobným :). Děkuju a krásnou sobotu přeju z Osla :). Na blog mrknu. Terez

      Delete