Wednesday, May 29, 2013

Sušenky s arašídovým máslem

Pomalu (ale začíná to být rychle) jde do tuhého, to znamená státnice jsou za rohem. Moje intenzita přípravy se přecejen trošku zvýšila a tak jsem včera strávila 10hodin učením se mikroekonomiky, k čemuž mi dost pomohly také videa na youtube, které mi alespoň ty základy vysvětlily stručně, jasně a relativně rychle. Večer jsem z toho ale byla tak vyčerpaná, že jsem prostě "musela" něco upéct. Chtěla jsem vyzkoušet něco na způsob těchto biscotti, ale nakonec jsem původní recept tak předělala, že to s nimi nemá nic společného, tudíž je tak nazývat nemůžu. Výsledek je ale moc příjemný, ke kávě, k čaji nebo jen tak na uzobávání, při učení třeba, se hodí skvěle :).

Dnes jsem si zatím prošla dvě makroekonomické otázky, ještě mám v plánu tři a nepřipadá v úvahu, abych si je neprošla. Ve zbylém čase, pokud nějaký bude, si budu pročítat managementové a hotelnické otázky, které se na první pohled zdají jednoduché, ale přecejen nějaká základní naučená struktura u nich též být musí, jinak hrozí veeeeliké okno. Jinak nevím úplně proč, ale celkově z těch státnic takový strach nemám. Je to zkouška jako kterákoliv jiná, možná trošku objemnější, ale pořád jen zkouška. Nějakou energii jsem přípravě  věnovala a věnuju a věřím, že když se uklidním a budu pořádně dýchat, tak tam prostě něco řeknu.  A kdyby náhodou ne, tak to konec světa není a vyjde to v srpnu. Ale takovou možnost si nepřipouštím. Prostě 4.6.2013, někdy po jedenácté to bude úspěšně za mnou, tečka. :) ... Ale teď už k receptu.


Recept

příprava: 15-20min
doba pečení: 20min
počet sušenek: asi 30-40ks

ingredience
75g másla (rozpuštěného a trochu vychlazeného)
110g cukru
310g hrubé mouky
1 prášek do pečiva
95g arašídového másla 
2 vejce
mandlové lupínky
neslazené kakao

postup
1. Troubu předehřejte na 180 C. Plech vyložte pečícím papírem.
2. Nechte si na mírném ohni rozpustit máslo, stáhněte z plotny a nechte chvíli vychladnout
3. V míse smíchejte vajíčka s cukrem, poté přisipte mouku prosátou s prášek do pečiva, máslo a nakonec arašídové máslo a přisypte podle libosti mandlové lupínky nebo klidně i oblíbené sušené ovoce. Mělo být vám vzniknout takové lepivé, ale při sobě držící těsto, podobné tomu na cookies. 


4. Těsto rozprostřete po plechu, znovu posypte trochou mandlových lupínků a posypte neslazeným kakaem.
5. Pečte 20min, poté plech vytáhněte z trouby, nechte pár minut odpočinout a ještě teplé nakrájejte na malé kousky. Dobrou chuť. :)


No comments:

Post a Comment