Saturday, September 22, 2012

Sobotní Oslo

Dnes je v Oslu jeden z těch dnů, kdy jediné na co máte chuť je zalézt si pod peřinu, popíjet horký nápoj, k němu přikusovat něco dobrého a dívat se na oblíbený seriál/film a nebo si číst knížku. Přesto mi to nedalo a někdy před jedenáctou jsem se vydala do města na tzv. "Markedsdager", tedy na trhy, konkrétně do čtvrti Grünerløkka, která je známá svými malými vintage obchůdky, výbornými restauracemi a příjemnými kavárnami. Vystoupila jsem v úplném centru, na Stortingetu, kde zrovna probíhal maraton, takže hlavní ulice Karl Johans Gate byla z velké části vyhraněná běžcům a tak byly okraje ulice poněkud přeplněné. Evidentně nikoho neodradilo sychravé počasí. Pomalu jsem se dostala na Youngstorget, kde každý den probíhají takové mini-trhy a kde se taky nachází rybí obchod, s čerstvými, ale pěkně drahými rybami. Jednou jsme ho s přítelem (od teď "prostě" Radan) navštívili a málem jsme omylem koupili velrybu za víc než 1000 NOK (3500Kč) za kilo :) ...
Pak už jsem se dostala do zmíněné Grünerløkky a hned to na mě dýchlo takovým francouzko-italsko-londýnským stylem. Mini obchůdky s roztomilými drobnostmi, jako jsou hrnečky, konvičky, vázičky, náramky apod. se to tam jen hemží. Výjimkou nejsou ani ochody s květovanými a puntíkovanými šaty a dalšími staro-elegantními kousky oblečení. A taky je tam spoustu kaváren, menších a tradičních i moderních a "městkých". Po ulici měli obchodníci rozprostřené krabice a staré stoly s milými věcmi na prodej, knížkami, šátky a tak podobně...
Po chvíli jsem došla k takovému menšímu náměstí a na něm začínají trhy ve "větším" .. prodávali oblečení, občerstvení, potraviny ... a bylo tam příjemně. Prodavači se usmívali a lidi okolo se zajímali, ochutnávali a nakupovali ... Takže, pokud někdy budete v Oslu, do Grünerløkky se určitě vydejte. Stojí to za to.





Jeden z příjemných obchodů, kde bylo vše od hrnečků, bižuterie až po palčákové rukavice ..


.. "Volně položené" knihy jednoho z pouličních obchodníku ..


.. Občerstvení v rámci trhů ..



.. Nahlédla jsem i do Deli de Lucy - norské (vylepšené) verze tzv. "convenience store", což je v České republice třeba "PONT" nebo "Žabka" - a zkoumala jejich nabídku dortů :) ..


.. všimla jsem si, že jsou tady velmi populární jablečné mošty ..


.. jedna z mnoha nabídek kvalitních sýrů ..


.. sobí klobásy. Před pár dny jsem kousek zkoušela na "food festivalu" a vůbec, ale vůbec mě to nenadchlo.



 .. "volně pohozené" krabice ..


.. jeden úžasný obchod s jídlem a kavárna zároveň .. se zalíbením jsem si to tam prohlížela asi 10min. :)



A co vy? Chodíte rádi na trhy? Co na nich vyhledáváte nejvíc? :)

No comments:

Post a Comment