Saturday, July 5, 2014

Exploring Oslo's Gastronomic Scene: Úvod


Vždy užitečné vědět o kávě :).

Když jsem si asi před 3mi lety zakládala tento blog, vůbec nebyl o jídle. A vůbec se nejmenoval Sweet Melange, proto ta zvláštní webová adresa, inspirovaná mým předchozím blogem z Ameriky.

Když jsem si před těmi necelým 3mi lety tento blog zakládala, netušila jsem ani, že se někdy do Osla podívám, natož, že tu budu žit. Nelákalo mě to a o Norsku jsem si myslela jen samé předsudky (že je tu nonstop zima a že jsou všichni "vikingové") a při čtení mé nejoblíbenějších knihy Sofiin Svět (pokud jste ji ještě nečetli, tak do toho, tato kniha vám "změní pohled na svět") jsem jen kroutila hlavou nad těmi podivnými slovy a názvy, které jsem ani neměla snahu vyslovit.

.. a tak jsem se nakonec docela náhodou (i když bych si spojitosti našla) seznámila s Radanem, začala ho v Oslu navštěvovat a loni na konci léta jsem se sem přestěhovala.

V tomto tříletém období jsem ještě objevila mou velkou vášeň k pečení, přestože předtím jsem byla od puberty plná zdravé vyživy a dlouho se mě držela představa, že jednou budu nutriční terapeutka. To už mě opustilo, ale protože právě čtete tento blog, asi tušíte, že u jídla jsem zůstala a že jídlo vyplňuje většinu mého dne. Je v mých myšlenkách, s jídlem pracuju, jídlo peču, vařím, fotím, čtu o něm a jídlo jím. Hodně. A s láskou. Jídlem žiju.

Jedna z fotek z mého pinterestového
boardu: My future pastry shop!

A tak mě docela nedávno napadl tento malý projekt. Tedy poznávání oslovské gastronomické scény. Mám k tomu několik důvodů:

a. Nevím, jak jste na tom vy, ale já mám tendence města, ve kterých žiju, skoro nepoznat. Můj rodný Prostějov je mi stále docela neznámý, a kdyby mě někdo zastavil a chtěl poradit, jakou cestou se vydat, pravděpodobně bych předstírala, že odtamtud vůbec nejsem. To samé Praha. Žila jsem v ní tři roky, ale dobře znám jen úplné centrum a Karlín, ve kterém jsem bydlela. Tolikrát jsem si říkala, že si zajedu na konečnou nějaké tramvaje a nebo alespoň kousek za centrum, ale pořád jsem to oddalovala, až už bylo pozdě. Většinou máme tendence poznávat spíš místa, odkud nejsme. Jsou zajímavější, jsou neznámé, jsou vzrušující a nové ... já jsem se tentokrát rozhodla, že tohle město, ve kterém žiju, poznám.

b. Spoustukrát se po práci hned vydám domů a zbytek dne strávím docela neproduktivně. Tenhle projekt mě (příjemně) "donutí" se jednou za čas vydat na druhou stranu a zkoumat. Zkoušet. Poznávat. Jíst. Pít. Také se budu víc hýbat, protože po Oslu se krásně chodí pěšky. A přiměje mě to zabrousit do čtvrtí, do kterých se člověk moc často nedostane a přitom jsou plné inspirace a energie. Třeba Bislett, Bjølsen a nebo úžasné Sagene.

c. Mám ráda svůj blog.. Baví mě ho zlepšovat, chci aby byl zajímavý pro vás, ale taky pro mě. Chci psát o něčem, co mě zajímá. Recepty jsou úžasná věc a já jsem kolikrát fakt ráda, že je tu mám, protože je často používám znovu, ale CHCI VEN! Do ulic :).

d. Chci hledat inspiraci. Jak už asi víte, jednou bych si ráda otevřela svoji malou kavárnu a myslím, že nejlepší způsob, jak si utřídit, co vlastně chci, je vidět co nejvíc a najít si v tom to "svoje".

e. Chci vás přimět, abyste navštivili Oslo :)

f. Norsko, a potažmo Oslo jako jehož hlavní město, je vyhlášené kávou. Resp., norové milují kávu. Jsou hned po Finsku druhou zemí, kde se pije nejvíce kávy. Chci zjistit, jestli je to tím, že je tak dobrá!

zdroj: http://en.ilovecoffee.jp/

A na závěr snad ještě dodám, že ..

... nemám (bohužel) neomezený rozpočet a tak michelinské podniky budu většinu času vynechávat. Ty si budu schovávat, až zase přijede maminka Lenička :).

... mé zaměření tedy bude převážně na kavárny a cukrárny. Jsem trochu nerozhodná v tom, jestli je rozdělit podle jednotlivých čtvrtí, jestli jsou to sítě podniků nebo malé lokální kavárničky a nebo je přidávat náhodně. Předpokládám, že na to postupně přijdu a udělám tak, aby to bylo pokud možno co nejvíc přehledné.

... tento projekt nemá nutně omezený čas, jak dlouho bude probíhat, ale publikovaný bude vždy v určitý den.

... kdybyste měli jakékoliv připomínky, nápady, něco, co byste chtěli vědět, napište mi prosím. Do komentářů, na facebook a nebo na můj email.

Tak co, těšíte se? :)

No comments:

Post a Comment